404

Napsali o nás

V časopise Výběr vyšel rozhovor s jednatelem it2b Radkem Šebelou

08. 12. 2010


V aktuálním čísle časopisu Výběr vyšel rozhovor s naším jednatelem Ing. Radkem Šebelou.  Výběr je předním titulem v oblasti B2B, který vychází již osmnáct let a zaměřuje se především na problematiku marketingu a managementu prodeje. Rozhovor je součástí hlavního tématu prosincového vydání časopisu, kterým je outsourcing. Radek Šebela mluvil i o největším projektu naší společnosti, kterým je logistický portál eulog.cz. 



Vyber.jpgMezi vaše klienty patřily a patří také velké společnosti. Myslíte si, že jsou velké firmy již odvážnější v zadávání zakázek i menším poskytovatelům?
Dle mého názoru nerozhoduje velikost poskytovatele, ale jeho důvěryhodnost a profesionalita. I malý poskytovatel totiž dokáže poskytnout kvalitní služby na profesionální úrovni a jako přidanou hodnotu dává individuální přístup a mnohdy i lepší cenu, která v současné době hraje podstatnou roli. Jakmile se malému poskytovateli podaří přesvědčit velkého klienta o své profesionalitě, tak už má dveře otevřené.

Mluvíte o tom, že outsourcing je možností, jak snížit náklady firmy v oblasti IT. Buďme tedy konkrétní: O kolik procent může středně velká firma reálně ušetřit? A kolik pro představu stojí vytvoření standardních webových stránek?
Dle našich zkušeností je možné díky outsourcingu ušetřit až 50 % nákladů na IT. Mimo tyto náklady je tu ještě neoddiskutovatelný nepeněžní přínos. Na rozdíl od IT zaměstnance, který ve společnosti dělá vše od webových stránek přes internetový marketing až po podporu uživatelů, je v případě outsourcingu díky sdílení kapacit využit na každou oblast specialista. Ten svou práci provede mnohem kvalitněji a efektivněji, než kdyby měl srovnatelnou činnost na starosti univerzální IT zaměstnanec. Co se týká vaší otázky na cenu standardních webových stránek, tak na ni je poměrně složitá odpověď, protože pod tímto pojmem si každý představuje něco jiného. Naše společnost se snaží najít vhodné řešení pro každého zákazníka dle jeho finančních možností. Lze ale říci, že firemní stránky s běžnými funkcemi lze u nás pořídit zhruba za patnáct tisíc korun.

Když někomu vytvoříte webové stránky, jak z vaší strany poté probíhá jejich správa? Co je naopak v režii jejich majitele?
Po dokončení webových stránek zabezpečujeme zákazníkovi jejich další provoz a fungování. Majitel si pouze definuje a dodává obsah, ale i zde jsme schopni nabídnout služby našich PR pracovníků. Webové stránky většinou umístíme na náš server a poskytujeme zákazníkovi technickou podporu, která spočívá v řešení jeho požadavků. K tomu má zákazník k dispozici podporu prostřednictvím e-mailu a telefonu, kde zadává svoje požadavky. Typickým příkladem je, že pošle zadání ve Wordu a naši technici se postarají, aby se obsah dostal na webové stránky a zákazník si jen zkontroloval, jestli je vše v pořádku. Druhou možností je, že si tuto úpravu může zákazník provést sám prostřednictvím redakčního systému. Kromě správy webových stránek většinou se zákazníkem řešíme také jejich rozvoj jako reakci na zákazníkovy potřeby a také internetový marketing, PPC kampaně a prezentaci na sociálních sítích.

radek_oblek_300.jpgPro provoz internetového portálu je klíčová inzerce. Jaký systém reklamy používáte? Co se vám osvědčilo, a co naopak nedoporučujete?
Zákazníkům inzerujícím na námi provozovaných portálech nenabízíme pouze reklamu, ale nabízíme jim partnerství. To se týká zejména našeho největšího projektu, kterým je logistický portál eulog.cz. Partnerství spočívá v tom, že každému zákazníkovi děláme prezentaci na portále na míru. Kromě standardních forem inzerce, jako jsou bannery, nabízíme PR články, odborné články, umístění v adresáři firem a tak podobně. Partnerovi jsme schopni zprostředkovat kontakt s jiným naším partnerem a nabídnout mu výhody, například v podobě lepší ceny produktů. Rozhodně se ale neomezujeme pouze na klasickou inzerci nebo hromadné prodávání záznamů v adresáři firem. V něm máme zvýhodněny maximálně čtyři firmy v každém oboru právě proto, abychom mohli držet filozofii partnerství.

Součástí vašich služeb je i tvorba internetových obchodů. Řekněme, že bych se na vás obrátil se žádostí o vytvoření online obchodu zaměřeného na potraviny. Jak byste postupoval, co byste doporučil a jaké funkce by stránky měly?
V prvé řadě bychom si spolu sedli a provedli takzvanou analýzu potřeb, abychom co nejlépe pochopili problematiku, kterou se zákazník zabývá. Definovali bychom si, jaké máte očekávání od internetového obchodu, kdo jsou vaši potenciální zákazníci a jak má obchod vypadat po grafické stránce. Zároveň si určíme ty funkce, které by na stránkách měly být. Zákazníci totiž často mívají poměrně specifické požadavky, což by byl také případ internetového obchodu s potravinami. Na základě této analýzy zákazníkovi připravíme soubor doporučení a připravíme mu ideový grafický a aplikační návrh. Tento návrh pak zákazník modifikuje nebo upřesní a vznikne z něj zadání,
které se následně realizuje. Po dokončení je e-shop naplněn produkty, provedeno je testování a zaškolení jeho obsluhy. Pokud je zákazník spokojen s výsledkem, tak jde e-shop do ostrého provozu a přechází do systému naší podpory.

Už jste zmínil portál eulog.cz, zaměřený na logistiku. Jaké trendy v tomto odvětví obecně
spatřujete?

Logistika obecně je oblast, která v minulém roce utrpěla poměrně výrazný zásah v důsledku finanční krize. Hodně firem v oboru muselo jít na úplné dno svých možností, musely provést optimalizaci procesů a nákladů, aby byly vůbec životaschopné. Firmy, kterým se to podařilo, budou z těchto opatření dle mého názoru těžit a pomůže jim to posunout se dál. V současné době lze pozorovat postupné oživování oboru.

Co logistika a trend minimálně posledních let, to znamená důraz na ekologickou šetrnost? Jak se k němu podle vás přepravci v České republice stavějí? Neberou ho jenom jako „nutné zlo“?
Na postoj přepravců byste se musel zeptat přímo jich, to si netroufám odhadovat. Mohu ale potvrdit, že otázka ekologické šetrnosti se dostává do popředí zájmů i u českých přepravců, kteří se snaží využívat „zelené“ technologie. Ekologická šetrnost pak pro firmu znamená jednu z jejích předností, kterou může dále propagovat.

Zdroj: Výběr 11/2010
Autor: Jan Klika

Kontaktní informace

it2b s.r.o.
email: info@it2b.cz
tel.: (+420) 513 03 43 08
fax: (+420) 513 03 40 08

QR kód

Kancelář Brno
Křižíkova 70
612 00 Brno

Kancelář Zlín
Kvítková 11
760 01 Zlín

Spokojený klient